تبلیغات
نور جاویدان - تفسیر نور
نور جاویدان
کامیابی دنیوی و اخروی در اسلام و فقط و فقط اسلام

50 دلیل برای رد مسیحیت

 

این نام کتابی می باشد که شما مسلمانان میتوانید با خواندن ان در یابید که مسیحیت چه مشکلات اساسی دارد . در این کتاب به صورت در باره ی دین مسیحیت بحث شده است . امیدوارم با خواندن ان به معلومات خود بافزایید. من این کتاب را برای شما اینجا قرار دادم و می توانید به راحتی دانلود کنید.

50 دلیل برای رد مسیحیت( دانلود)

 

 

آرشیو موضوعی

آرشیو

لینکستان

صفحات جانبی

← آمار وبلاگ

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
786
تفسیر نور

[سوره التوبة (9): آیه 53و54]

قُلْ أَنْفِقُوا طَوْعاً أَوْ كَرْهاً لَنْ یُتَقَبَّلَ مِنْكُمْ إِنَّكُمْ كُنْتُمْ قَوْماً فاسِقِینَ (53)

 (به منافقانى كه به جاى حضور در جبهه، قصد كمك مالى دارند) بگو: چه از روى علاقه انفاق كنید و چه از روى كراهت، هرگز از شما پذیرفته نخواهد شد، زیرا شما قومى فاسق بوده‏اید.

نكته‏ها:

به گفته‏ى تفاسیر، منافقانى كه در جنگ تبوك شركت نكردند، مى‏خواستند با كمك مالى به جبهه، خود را شریك پیروزى بدانند.

قبول نشدن انفاق منافقان، یا به این معنى است كه در دنیا كمك‏هاى مالى از آنان دریافت نمى‏شود، یا آنكه در آخرت پاداشى ندارند.

پیام ها:

1 انفاق تنها براى سیر كردن شكم نیست، اصلاح روح و رشد معنوى هم مورد نظر اسلام است. «أَنْفِقُوا طَوْعاً أَوْ كَرْهاً»

 2 روح، نیّت و باطن افراد، در ارزش اعمالشان اثر دارد. منافقى كه از پیروزى مسلمانان ناراحت و از آسیب رسیدن به آنان خوشحال مى‏شود، اعمالش با این آلودگى باطن، بى‏اثر است. «أَنْفِقُوا» ... «لَنْ یُتَقَبَّلَ»

 3 خدمات و انفاق‏هاى منافقان، بى‏ارزش است و حبط مى‏شود. «أَنْفِقُوا» ... «لَنْ یُتَقَبَّلَ»

 4 هر كمكى را از هر كسى قبول نكنیم. «لَنْ یُتَقَبَّلَ مِنْكُمْ»

 5 شرط قبولى اعمال، تقوا و پاكدلى است و مسائل سیاسى، اجتماعى، عبادى و اخلاقى با هم پیوند دارند. «لَنْ یُتَقَبَّلَ» ... «كُنْتُمْ قَوْماً فاسِقِینَ»

 6 فسق، مانع قبولى اعمال است. «إِنَّكُمْ» ... «فاسِقِینَ»

               

وَ ما مَنَعَهُمْ أَنْ تُقْبَلَ مِنْهُمْ نَفَقاتُهُمْ إِلاَّ أَنَّهُمْ كَفَرُوا بِاللَّهِ وَ بِرَسُولِهِ وَ لا یَأْتُونَ الصَّلاةَ إِلاَّ وَ هُمْ كُسالى‏ وَ لا یُنْفِقُونَ إِلاَّ وَ هُمْ كارِهُونَ (54)

و چیزى منافقان را از پذیرفته شدن انفاقشان منع نكرد، جز اینكه به خدا و پیامبرش كافر شدند و نماز را جز از روى كسالت و بى‏حالى به جا نمى‏آورند و جز از روى كراهت و بى‏میلى انفاق نمى‏كنند.

نكته‏ها:

در آیه‏ى قبل، به صورت فرض بیان شد كه منافقان، چه با علاقه و چه از روى بى‏میلى اگر انفاق كنند، پذیرفته نیست. اینجا صورت واقعى و وجود خارجى را بیان مى‏كند كه انفاقشان از روى كراهت است، نه علاقه.

از امتیازات درآمدهاى دولت اسلامى از قبیل خمس، زكات، صدقات و انفاقات بر دیگر درآمدهاى دولتى، موارد ذیل است:

1 افراد، با اراده و انتخاب و بر اساس و جدان دینى مى‏پردازند.

2 بدون ترس و با قصد قربت مى‏پردازند.

3 پرداخت‏هاى مالى را غنیمت و ذخیره‏ى قیامت مى‏دانند.

4 گیرنده‏ى مال را عالِم عادل انتخاب مى‏كنند.

5 مورد مصرف را مى‏دانند و زیر نظر دارند.

6 ساده‏زیستى را شرط گیرنده مى‏دانند و خدا را شكر مى‏كنند.

پیام ها:

1 با كفر، كسالت و كراهت، اعمال خیر پذیرفته نیست. «ما مَنَعَهُمْ أَنْ تُقْبَلَ مِنْهُمْ نَفَقاتُهُمْ ...»

2 خداوند در قرآن، بارها منافق را كافر دانسته است. «أَنَّهُمْ كَفَرُوا»

 3 متخلّفان از جنگ تبوك، به ظاهر مسلمان ولى در باطن كافرند. «أَنَّهُمْ كَفَرُوا»

 4 ارزش‏دهنده به كارها، نیّت و نشاط و عشق است. آرى انگیزه مهمّ است، نه حركات فیزیكى! «كُسالى‏»، «كارِهُونَ»

 5 هدف اسلام از انفاق، رشد انتخابى و معنوى است، نه تنها سیر كردن شكم.زیرا با كمك منافقین شكم‏هایى سیر مى‏شود، امّا رشد معنوى براى كمك كننده حاصل نمى‏شود. «كَفَرُوا بِاللَّهِ» ... «وَ هُمْ كارِهُونَ»

 6 از نشانه‏هاى نفاق، نماز با كسالت، «كُسالى‏» و انفاق با كراهت است. «كارِهُونَ»

درباره وبلاگ

این بلاگ دارای مطالب مذهبی، کتب اسلامی، اعجاز قرآن، ترتیل و تلاوت قرآن کریم، دانلود های رایگان اسلامی، تصاویر اسلامی، معلومات در باره امامان و پیامبران، احادیث، اذکار و غیره مطالب به در بخور میباشد.
مدیر وبلاگ : نجیب الله ارغستانی

آخرین پست ها

جستجو

نظرسنجی

  • به نظر تان بهترین دین كدام است؟





نویسندگان

Najeeb ullah